Reframed goes into Rebelpoint!

Ik wil dat mensen écht zichzelf kunnen zijn en met energie, enthousiasme en humor in het leven staan. Dat is waar ik energie van krijg, wanneer mensen echt zijn. Als je in jezelf gelooft, geloven mensen ook in jou. Mijn why. Waarom ik doe wat ik doe. Tweeënhalf jaar geleden geschreven en nog steeds een waarheid als een koe.

Ik ben dol op deze mensen. Op mensen die in zichzelf geloven en los staan van wat anderen ervan vinden. Mensen die anders durven zijn, pit en lef uitstralen, verantwoordelijkheid nemen. Dit blijkt ook uit het tegenovergestelde: ik heb niks met poppenkast, met nep en met de schijn waar we in deze wereld met z’n allen aan meewerken. Het triggert me wanneer mensen klagen, maar niks doen om er iets aan te veranderen.

Alles wat je aandacht geeft groeit

We weten allemaal zo goed wat we niet willen, maar wat willen we wel? Onze hersenen werken in de trant van ‘alles wat je aandacht geeft groeit’. Selffulfilling prophecy. Wanneer we ons focussen op dat wat we niet willen (een burn-out, een faillissement etc.) zetten onze hersenen de schijnwerper juist daarop. Die roze olifant, denk er niet aan. Een afgezaagd voorbeeld dat exact laat zien waar ik het over heb. Om alles uit ons werk of bedrijf te halen, moeten we ons focussen op dat waar we van dromen. Op dat wat we zo graag willen: de beste versie van onszelf of ons bedrijf zijn en dit ook uitstralen. Formuleren hoe dit eruit ziet en wat daarvoor nodig is. 

Makkelijker gezegd dan gedaan

In de wereld van nu merk ik hoe lastig het is. Ja, ik probeer altijd om mezelf te zijn, enthousiast en energiek te zijn, plezier te hebben. En dat lukt aardig. Ik weet hoe ik te werk moet gaan en heb niks te klagen, maar weet ook dat er nog zoveel meer in zit. Ook ik pas me soms aan en twijfel af en toe of mensen mij en mijn werk wel oké vinden. Want zo moeilijk is het en zo moeilijk wordt het ons in deze maatschappij gemaakt. Weten en willen is één, maar doen is echt een tweede. Soms kom je in situaties terecht waarin je niet wil zitten. Soms krijgt je bedrijf te kampen met situaties waarin deze niet wil verkeren. 

We leggen ons er toch niet bij neer?

Wat ik in de afgelopen tweeënhalf jaar veel zag gebeuren, is dat werknemers en ondernemers genoegen nemen met de situatie. Blijven werken zoals ze dit al weken, maanden, jaren doen. Uit het oog verliezen wie ze werkelijk zijn en hun enthousiasme en energie kwijtraken. Bedrijven die blijven reageren op de dingen waar ze mee te maken krijgen. Ziekteverzuim, concurrentie. Bedrijven die op de automatische piloot doorgaan en liever doen wat ze gewend zijn en accepteren zoals het is, dan nieuwe dingen proberen om het bedrijf een boost te geven. Ik begrijp het allemaal. We hebben het druk. Waar te beginnen? Maar als we onszelf deze vraag blijven stellen, veranderen we nooit. Als we als werknemer en werkgever genoegen nemen met een zesje worden jij of je bedrijf nooit zoals ze zouden kunnen zijn.

Het is tijd voor actie!

Dat is waarom Reframed overgaat in Rebelpoint. Met Reframed zijn de eerste zaadjes geplant en weten we dat we moeten reframen om ten goede te veranderen. Nu is het tijd om in actie te komen. Het blijft mijn missie om het nationaal werkgeluk te verhogen, maar daar is actie voor nodig. Daar zijn rebellen voor nodig die het waard vinden om beter te worden! Het nationaal werkgeluk verhogen kan ik niet alleen, daar heb ik jullie voor nodig. Het is de hoogste tijd om angst achter ons te laten, de arbeidsmarkt in de positieve zin op z’n kop te zetten en te rebelleren. Nu nog! Doe je mee? Join the Rebelpoint!