Good Hotel, Good Concept, Good Staff

Na inspanning hoort ontspanning. Oftewel: op naar Amsterdam na een week hard werken. A good night with a good friend in the Good Hotel in Amsterdam. 

Good Hotel

Good Hotel

Amsterdam is een nieuw hotel rijker. Good Hotel is een drijvend pop-up hotel dat slechts voor een jaar aan de Westerdoksdijk aan ’t IJ zal liggen. Een hotel met 144 kamers en een prachtig, warm en industrieel design. In 2016 zal de hotelboot haar reis vervolgen naar haar eindbestemming: Rio de Janeiro. 

Good Concept

Hoewel ik na één stap over de drempel al enthousiast was, werd ik nog enthousiaster toen ik kennismaakte met de oprichter, het concept en het personeel. Het hotel doet haar naam eer aan. De oprichter sprak vol passie over het idee achter het Good Hotel. De missie van het hotel is als volgt:

We want to make a positive impact on the world and on our people's lives. 
Whether it is our staff, you - our guest, or the local communities we set foot in. 

En dat zie en voel je! Good Hotel draagt op een positieve wijze bij aan de maatschappij. Het non-profit hotel geeft mensen met een uitkering de kans om een opleiding tot hospitality-professional te volgen. Hierna kan de medewerker drie maanden in het hotel werken. In samenwerking met bijvoorbeeld uitzendbureau Randstad, zal vervolgens gezocht worden naar een nieuwe werkplek binnen de hospitality branche.  Wat een mooi initiatief van een positieve ondernemer die zich wil inzetten voor mensen die behoefte hebben aan ontwikkeling en opleiding. Een positieve ondernemer die zich focust op de positieve kanten van de organisatie en zich door niets uit het veld laat slaan om zijn droom in vervulling te laten gaan!

Good Staff

Ook het personeel verdient een groot applaus. Het personeel maakte het verblijf helemaal af. Het enthousiasme spatte er vanaf. Niets was teveel gevraagd.

Bepakt en bezakt kwamen we aan het eind van de ochtend bij het hotel aan. Want ook voor een nachtje weg nemen vrouwen hun hele garderobe mee. Hoewel we nog lang niet konden inchecken, bood het personeel aan om onze bagage voor ons op te bergen zodat wij vast Amsterdam in konden. Dit werd keurig met een naamkaartje en bewijsstuk voor ons gedaan. Een warm welkom! Toen we na een dagje shoppen weer terugkwamen, herkende de Front Office Manager, Franziska, ons meteen. En de positieve ervaringen met haar hielden niet op. Toen we ’s avonds de stad in wilden en de regen met bakken uit de hemel viel, kwam ze aanrennen met twee paraplu’s. En laat het haar bij het inchecken zijn opgevallen dat mijn vriendin de volgende dag jarig was. Een enthousiaste ‘goedemorgen’ en een gratis kopje koffie! Franziska’s toegankelijkheid, glimlach en manier van het aansturen van het personeel waren een ware aanwinst voor het hotel. Waren, want zij is begonnen aan een nieuwe uitdaging.


Info
Good Hotel Amsterdam
Westerdoksdijk 38
1013 AE Amsterdam
Website: Good Hotel Amsterdam